Vyzpovídali jsme pro Vás další zajímavou osobnost, tentokrát se jedná o Ing. Petra Chválata, MBA z ComCzech a.s., ředitele největšího callcentra u nás. Brigádníků zde nabírají spoustu, můžete se třeba inspirovat... 


1. Můžete ve stručnosti představit Vaši společnost?

ComCzech a.s. je světový lídr v oblasti externích služeb pro největší hráče na trhu z oblastí financí, pojišťovnictví, telekomunikací i jiných. V Evropě, Americe i Africe zaměstnáváme 150 000 pracovníků. V České republice máme vlastní callcentra v Praze, Liberci a Brně, kde za rok uskutečníme 11 miliónů odchozích či příchozích hovorů. 

2. Máte stále volná místa? Kolik brigádníků měsíčně přibíráte?

Nové pracovníky i brigádníky nabíráme v podstatě celoročně. Měsíčně nabíráme až desítky nových pracovníků či brigádníků. Nemáme však zájem o lidi, kteří nechtějí pracovat.

3. Proč si brigádníci vybírají právě práci v callcentru u ComCzech a.s.?

Jsme stabilní a solidní firma - pracovník mj. dostane všechny vydělané peníze přesně v termínu, kdy má. Brigádník se u nás setká s férovým jednáním, které my nejen nabízíme, ale také očekáváme od pracovníků. Mnoho lidí u nás pracuje i z toho důvodu, že jsme jednička v oboru, což zaručuje zajímavé možnosti v profesním uplatnění.

4. Kdo u Vás nejčastěji pracuje?

Z 1000 zaměstnanců máme necelých 80 % pracovníků na hlavní pracovní poměr a přes 20% brigádníků. Většina z brigádníků u nás pracuje dlouhodobě, třeba 15 hodin týdně celý rok. Věkové složení našich pracovníků je rozmanité. Hojně zastoupená je u nás skupina mladých lidí a studentů, pracují zde také maminky na mateřské či aktivní důchodci. Příležitost dáváme také tělesně postiženým lidem. 

5. Míváte třeba „Dny otevřených dveří,“ kdy se kdokoliv může podívat, jak to u Vás chodí?

Ano, standardně tuto možnost nabízíme v Brně, jsou na to vyhrazené termíny. V Praze a Liberci to plánujeme zavést v brzké době. Návštěvník zde bude mít možnost například tzv. "mystery callingu:"

člověk si může sednout, a vyzkoušet si, jaký je hovor někomu. Vyzkoušet si volání, zjistit, jestli se pro tu práci hodí nebo ne. 

6. Pro koho je práce vhodná?

Řeknu to jinak - tato práce není vhodná pro člověka, který má řečovou vadu a natolik sníženou míru asertivity, že by nesnesl odmítnutí. V opačném případě je práce vhodná pro všechny bez rozdílu pohlaví, věku (nabíráme od 18 let), barvy pleti či dalších parametrů. 

7. Mnozí lidé si myslí, že práce v callcentru je „otravování lidí po telefonu,“ je to opravdu tak?

A co když třeba potřebujete zavolat na tísňovou linku, co když potřebujete zablokovat ukradenou kreditku či SIM kartu? I tohle se řeší v callcentru... Jinak když si někdo vykládat nechce, telefon prostě nezvedne. Když zákazník řekne, že již nechce být dále kontaktován, je dotyčný vyřazen z databáze a již se mu nevolá. 

8. Kolik si u Vás vydělají top operátoři?

Vydělají si u nás i více než 30 000 Kč měsíčně.  

 

Děkujeme panu Chvátalovi za rozhovor a zajímavé informace.

 

 

Přečtěte si také další zajímavé informace o ComCzech a.s.:

 

REPORTÁŽ Z VÝBĚROVÉHO ŘÍZENÍ

 

ROZHOVOR S PERSONALISTOU

 

ROZHOVOR S BRIGÁDNÍKEM - HONZA

 

ROZHOVOR S BRIGÁDNÍKEM - PETRA