lajknito

1. Mnoho lidí si říká, že na práci v callcentru prostě nemá. Je to opravdu tak, nebo se vše lze naučit?

Práce telefonního operátora jistě není jednoduchá, ale s potřebnou dávkou vytrvalosti a snahy je možné se správné komunikaci naučit. Někomu to trvá déle, někomu méně, ale nemožné to není. Já vždy přirovnávám práci v call centru k např. řízení auta. V autoškole vám dají základy, naučí vás pravidla silničního provozu, ale až praxe z vás udělá dobrého řidiče…někomu to trvá déle, někomu méně. Samozřejmě existují výjimky, práce v call centru není úplně pro každého, ale žádná věda to taky není.

2. Jakým stylem se u Vás pracuje s brigádníky (výběrka, průběžná školení apod.)?

Pro nás je důležitá kvalita odvedené práce, proto tomu přizpůsobujeme už výběrové řízení. Mnozí si myslí, že bereme úplně všechny, ale to není pravda. Jak jsem říkal, tak hodně věcí se dá naučit, ale člověk k tomu musí mít i předpoklady. Když je v uchazeči vidíme, tak s ním pak dále pracujeme na vstupním školení, průběžných školeních a pravidelných zpětných vazbách. Zaměstnance se snažíme motivovat k lepším výsledkům a také je k jejich dosažení podporujeme.

3. Jaké motivační bonusy můžou brigádníci získat? 

Motivačních bonusů je celá řada, v podstatě na každém projektu mají svůj bonusový systém, takže asi nemá cenu je tu všechny vyjmenovávat. Nad rámec finančních bonusů se snažíme práci našich Operátorů co nejvíce zpříjemnit a zpestřit různými motivačními soutěžemi, týmovými i celofiremními akcemi nebo benefity, které se vztahují jak na zaměstnance na hlavní pracovní poměr, tak i brigádníky.

4. Které výhody na práci u Vás brigádníci oceňují nejvíce? 

Konkrétně brigádníci nejvíce oceňují flexibilitu při plánování směn. Samozřejmě máme svá pravidla, ale jsme schopni vycházet vstříc individuálním potřebám našich brigádníků. Dále je to pak příjemný kolektiv a pracovní prostředí. V neposlední řadě také možnost kariérního růstu. Mnozí naši zaměstnanci u nás začínali jako brigádníci, pak přešli na hlavní pracovní poměr a nyní jsou z nich supervizoři, trenéři nebo i vyšší pozice. A to za relativně krátkou dobu! 

5. Jaké projekty brigádníci volají? 

Projekty jsou různé, máme zde stálé projekty a také projekty nárazové. Z těch stálých je to hlavně aktivní prodej bankovních a finančních produktů předních bankovních institucí působících v ČR. Projekty si samozřejmě pečlivě vybíráme, určitě nevoláme všechno, co se namane. Proto také komunikujeme hlavně se stávajícími zákazníky našich klientů, ne s náhodnými čísly.

6. Jaký je rozdíl mezi aktivní a pasivní linkou, nabízíte brigádníkům obě možnosti?  

Hlavní rozdíl je ve směru komunikace. Při aktivním telemarketingu voláme my zákazníkům, při pasivním volají zákazníci k nám. Ale podstata je u obou stejná, a to komunikovat se zákazníky. Více nabízíme aktivní linky, na kterých je komunikace se zákazníky jednodušší. Na pasivní lince nikdy nevíte, s čím a proč zákazník volá. Na aktivní lince vít máte již od začátku jasno, o čem rozhovor bude.

7. Co dá brigádníkům práce v callcentru do života, pro další povolání?  

Neocenitelné pracovní zkušenosti. Zlepšení komunikačních dovedností, prezentační a prodejní dovednosti, znalost produktů v určitém odvětví, schopnost jednání s lidmi…je toho spoustu, co se pak využije i v osobním životě a profesním životě. Jsou pracovní pozice, kde je přímo vyžadována zkušenost z call centra…ale hodí se to opravdu ve všech oborech.

8. "Líbila by se mi tato brigáda, jen nevím, jestli na to mám. Můžu to nezávazně vyzkoušet?"

První možností vyzkoušet si náplň práce operátora je hned na výběrovém řízení, kde s uchazeči provádíme modelový telefonní hovor. To je taková ukázka toho, co pak v provozu čekat. Další ukázky pak probíhají v rámci vstupního tréninku. Do budoucna uvažujeme o zavedení dnů „otevřených dveří“, kdy se zájemci budou moct nezávazně přijít podívat k nám do společnosti. V tuto chvíli už to funguje na naší brněnské pobočce, po novém roce to chceme rozjet také v Praze a Liberci. „ 

9. Máte nějaké vtipné příhody z výběrka, volání...? 

Vtipné příhody z výběrových řízení samozřejmě mám…stejně tak i z dob, kdy jsem sám pracoval jako operátor telemarketingu. Ale určitě je lepší vyslechnout si je osobně, takže pokud máte zájem, přijďte se za námi podívat na výběrové řízení.

10. Jak se můžu na brigádu přihlásit? 

Určitě na Fajn brigádách nebo jiném pracovním webu, kde pravidelně inzerujeme. Pak stačí poslat svůj aktuální životopis a my se telefonicky ozveme. Další možnost je třeba přes naše webové stránky. Životopis nám také můžete přinést osobně na naše pobočky. Nebo pokud znáte někoho, kdo u nás pracuje, tak pošlete životopis po něm, dostane za to odměnu.

 

 

Přečtěte si také další zajímavé informace o ComCzech a.s.:

 

ROZHOVOR S PANEM ŘEDITELEM

 

REPORTÁŽ Z VÝBĚROVÉHO ŘÍZENÍ

 

ROZHOVOR S BRIGÁDNÍKEM - HONZA

 

ROZHOVOR S BRIGÁDNÍKEM - PETRA