Chcete se víc dozvědět o našem náborovém oddělení, jak probíhají pohovory, koho hledáme a jaká je naše společnost? Přečtěte si rozhovor s naším kolegou.


Jak bys nám krátce představil náborový tým?

Náš tým se stará o nábor jak pro centrálu naší společnosti, kam spadají odborné pozice například pro finanční oddělení, IT, marketing, back-office a podobně, ale také pro všechny jednotlivé pobočky v rámci celé České republiky. Naší denní agendou je tak neustálá komunikace nejen s kandidáty, ale i s manažery jednotlivých oddělení a poboček. Vedle toho řešíme i HR marketing a samozřejmě sledujeme nové trendy v oblasti recruitmentu z pohledu kandidátů i firem.

Jak dlouho jsi ty osobně ve firmě a vyměnil jsi za tu dobu pozici?

Přišel jsem před 6 lety a začal jsem na pozici Recruitment Consultant. Postupně jsem ale rozšiřoval a zlepšoval své dovednosti a zkušenosti a povýšil jsem nejdříve na pozici Senior Recruitment Consultanta a později HR Business Partnera. Stát se součástí firmy dnes s téměř 3.000 zaměstnanci byla a stále je velmi zajímavá a inspirativní zkušenost.

Jaká jsou podle tebe hlavní pozitiva práce v Aures Holdings?

Největší pozitivum je jednoznačně firemní kultura. Firma má velikost korporace, ale často rychlostí rozhodování a vztahy mezi kolegy připomíná spíše atmosféru menší firmy. Všichni si tykáme a kdykoliv se obrátím na jakéhokoli kolegu s žádostí o pomoc, bez problémů mi vždy vyjde vstříc.

Automobilové prostředí vzbuzuje dojem, že hledáte na pracovním trhu převážně muže. Jaká je ale realita, kolik procent žen v Aures Holdings pracuje?

Je pravda, že v souvislosti s naším oborem tvoří větší část týmu muži, aktuální poměr je 70:30. Naší generální manažerkou je ale od roku 2012 žena - Karolína Topolová - a ženy se u nás najdou nejen např. v back-office, ale i v technických profesích.

Jak široké je portfolio hledaných pozic v rámci celého týmu?

Hledáme od základních manuálních a technických pozic až po ty top manažerské. Zaměstnance nabíráme pro všechna oddělení, která souvisí s fungováním velké firmy od IT, přes finance, marketing až po logistiku a operativu. Velkou část pozic obsazujeme sami v rámci interního náboru.

Nabíráte uchazeče na HPP i na brigády nebo stáže?

Uplatní se u nás každý, kdo něco umí a chce pracovat. Vedle zaměstnanců na HPP máme i množství brigádníků, například jako výpomoc při přepravě zákazníků a aut. Spolupracujeme s několika školami, jejichž studenti u nás sbírají zkušenosti na praxích, a pokud jsme s jejich prací spokojeni, rádi je pak přijmeme jako nové kolegy na HPP.

Kolik kol pohovoru musí uchazeč nejčastěji absolvovat před tím, než je vybrán?

Snažíme se, aby výběrová řízení byla rychlá a efektivní. Většinu pozic obsadíme po dvou kolech pohovorů a snažíme se, aby kandidáti nemuseli čekat na naše rozhodnutí déle než několik pracovních dnů.

Co všechno musí při pohovoru prokázat například úspěšný kandidát na pozici prodejce aut?

Pozice prodejce je pro naši firmu klíčová a vybíráme na ni jen ty nejlepší. Zajímají nás hlavně soft skills – schopnost komunikovat se zákazníkem, vcítit se do jeho potřeb a snaha maximálně mu vyjít vstříc. Předchozí zkušenosti s obchodem nejsou klíčové. Důležitý je přirozený talent pro práci s lidmi, drive a chuť prodávat. Vše ostatní nového kolegu naučíme.

Jaké jsou v Aures Holdings možnosti kariérního růstu?

Možnosti kariérního růstu jsou u nás veliké. Růst můžete nejen vertikálně, ale i horizontálně. Pokud se chcete učit nové věci a posouvat se neustále dál, tak máte možnost pracovat v různých odděleních v rámci České republiky, ale můžete své uplatnění najít i na našich pobočkách v zahraničí.

A jaké jsou možnosti dalšího vzdělávání v rámci firmy?

Součástí HR oddělení je naše vlastní tréninková akademie. Každý nováček absolvuje sérii úvodních tréninkových školení, kde se naučí komunikovat se zákazníkem, práci se systémy a procesem prodeje. Vedle toho ale máme také propracovaný systém dalších navazujících školení a pro specializované pozice zajišťujeme i externí odborné kurzy.