Přečtěte si rozhovor s Michalem Compel'em z TESCO a zjistěte, jaké byly jeho začátky a co obnáší pozice store managera.


1. Proč jste si vybral zrovna Tesco? Co vás na této společnosti zaujalo?

První věc, která mě zaujala, že pracovní nabídka na pozici store managera od této firmy se moc na portálech práce neobjevovala. To byl signál pro mě, že se firma snaží kolegy na tyto pozice spíš vychovávat z vlastních řad a pozice jsou stabilní, což mi bylo sympatické a vypovídá o kultuře ve společnosti. Druhá věc byla pro mě profesní výzva z pohledu fungování a pracovní kultury v anglické společnosti, jelikož do té doby jsem poznal pouze společnosti německé, s jinou kulturou, mentalitou.

2. Absolvoval jste výběrové řízení a jak probíhalo?

Pracovní nabídku jsem našel na pracovním portálu, zaslal jsem životopis a netrvalo dlouho a obdržel jsem nabídku na setkání. První kolo pohovoru proběhlo na naší centrále na Edenu s oblastním ředitelem, na kterém jsme si vyměnili informace ohledně našich očekávání a vzhledem k tomu, že následně jsem byl pozván do dalšího kola, tak je jasné, že v zásadních věcech jsme se shodli. Pohovor probíhal v příjemné atmosféře, ale hlavně, vše, co bylo řečeno na pohovoru, tak jsem měl možnost během svého angažmá si ověřit a vše naprosto souhlasilo. Oblastní ředitel ke konci setkání nastínil, kdy dostanu vyrozumění. Netrvalo dlouho, zaměstnanec HR mě kontaktoval s pozvánkou do druhého kola. Toto již probíhalo online s několika zástupci provozních ředitelů a zástupci personálního oddělení. Opět následovalo korektní jednání, po pár dnech jsem obdržel písemnou pracovní nabídku... tu jsem bez váhání přijal a dál to již znáte :-)

3. Měl jste již před nástupem zkušenosti s prací v tomto oboru?

Před nástupem do Tesca jsem měl letité zkušenosti z maloobchodního provozu u německých firem, u níž jsem pracoval na pozicích store managera a oblastního managera provozoven, zároveň mám zkušenosti z pozice nákupčího či pracovníka marketingu, které odstartovaly moji kariéru v maloobchodu.

4. Co vaše práce obnáší? Co vše máte na starosti?

Popsat náplň práce store managera by bylo na dlouho :-) Nejkrásnější na práci store managera je, že rozmanitost, každý den je jiný, každý den přichází nové výzvy a úkoly. Cílem je na jedné straně připravit zákazníkům skvělý nákupní zážitek v čistém obchodě, kde si vyberou 100% fresh zboží za příznivou cenu a budou obsloužení příjemným a vstřícným personálem, na straně druhé musíme splnit řadu ekonomických cílů, abychom obstáli v silné konkurenci na maloobchodním trhu. Neustále pracovat na rozvoji zaměstnanců a taky sebe, protože zlepšování je to, co nás posouvá na další mety.

5. Jaký by podle vás měl být nadřízený, přísný nebo spíše vstřícný?

Podle mě musí být rozhodný, dělat správné rozhodnutí ve správný čas, empatický, zároveň vyžadující, a především přistupovat ke všem zaměstnancům stejně, bez preferencí, vytvářet v týmu inkluzivní prostředí, které je založené na funkčních hodnotách, které tým a prodejnu posouvají vpřed. Přísný v plnění stanovených úkolů jak na sebe samého, tak na ostatní kolegy, abychom společně splnili vytýčený cíl.

6. Co naopak očekáváte od zaměstnanců? Jakou vlastnost oceňujete nejvíce?

Od zaměstnanců nejvíc očekávám zájem o práci, nasazení, angažovanost, loajalitu, spolehlivost a férový přístup.

7. Jak trávíte svůj volný čas? Umíte si od práce odpočinout a takzvaně vypnout?

Vzhledem k náročnosti práce se snažím ve volném čase skutečně vypnout. Svůj volný čas dělím mezi rodinu a aktivní odpočinek. Věnuji se především běhu a bruslení, u těchto aktivit dokážu skutečně vypnout.

8. Teď se vrátíme o několik let zpět – chodil jste během studií na nějaké brigády?

Samozřejmě :-), chodil jsem na brigády, již na střední škole, kdy už jsem měl potřebu se částečně finančně osamostatnit od rodičů. Jednalo se převážně o fyzickou, nekvalifikovanou práci. Při studiu na vysoké škole jsem si vydělával jako OSVČ ve finančním sektoru a zároveň jsem působil jako správce univerzitního majetku.