Jak to chodí v Proveonu nám přiblížila Verča (20 let), která je zde na brigádě, brzy by však chtěla nastoupit na hlavní úvazek.  


Verčo, proč jsi začala pracovat v Proveonu?

Tuto brigádu mi "dohodil" tatínek, že to našel na internetu, tak jsem to zkusila :-) 

Co se ti tu nejvíce líbí?

Flexibilita. Brigáda je maximálně flexibilní, směny si můžu plánovat, jak mi to vyhovuje. Pak přístup - dá se tady domluvit na všem. A třeba i ty soutěže, že se snaží nás i motivovat. I s kolektivem jsem spokojená.

Jaké jsou další výhody této brigády - např. v porovnání s jinými brigádami?

Je to v teple :-) Co se týká mzdy, tak tady je to i s těma odměnama. Když půjdete dělat někde do hospody, tak máte pevně danou taxu a je jedno, kolik je tam lidí. Že jeden den máte tolik a tolik na hodinu a obsluhujete 2 lidi a pak tam máte 20 lidí a máte stejné peníze.

Tady jde o to, že je určitá taxa, kterou dostanu na hodinu, ale k tomu jsou ještě další bonusy navíc (například "docházkovka" - když obvolám 56 hodin, tak mám +15 Kč za každou hodinu, tím nás motivují ještě více k práci). A máme ještě proplacené i pauzy. Když se někdo naučí normálně komunikovat s těma lidma, půjde mu to, tak si může opravdu vydělat pěkné peníze.

Jak dlouho zde pracuješ a kolik si zhruba vyděláš za hodinu?

Já jsem tady třetí měsíc, pracuji asi 30 hodin týdně. Dostala jsem i nabídku, že bych zde mohla pracovat na hlavní pracovní poměr. U výdělku také záleží, kolik máme udělaných smluv, dle toho mám bonusy navíc. Minulý měsíc jsem měla odměny menší, ze začátku mi to vůbec nešlo, to volání. Dělalo mi to fakt strašný problém. Učím se ale. Velmi mi s tím pomáhají, pozoruji u sebe výrazné zlepšování. Dříve jsem byla třeba týden bez smluv. A teď dělám dvě až tři smlouvy denně. S těmi odměnami to může dělat cca 100 Kč, tento měsíc by hodinová sazba mohla být již vyšší :-)

 

call centrum

Jak jsi spokojená s přístupem personálu?

S přístupem, co se např. týká mé supervizorky Ivči tak to jsem maximálně spokojená, tam  jsem neměla nejmenší problém. Všechno nám vysvětlila, ukázala, když jsme něco nevěděli, mohli jsme se zeptat.
 
Ze začátku jsem se bála - jít si sednout a najednou telefonovat lidem, nabízet něco... A teď úplně v pohodě. Je to o tom, že dostaneme papíry, kde máme napsané, co v hovoru musí zaznít, taková osnova.

Jaký je to pocit, volat pro takové velké společnosti?

Tak já si myslím, že kdybysme volali a nabízely nějaký ponožky, tak by to šlo mnohem hůře než u těchto známých společností. Práce je i proto zajímavější z mého pohledu. Je to fajn.

Jak bylo pro tebe těžké se vše naučit?

Tak tady toho učení až tolik není. Jde o to, že jak se opakuje každý hovor, tak tam padá furt to stejný. Prostě se to člověk za týden, za dva týdny naučí nazpaměť. Není to těžké se to naučit, dostat do toho. 

 

       Tam jde o to, si akorát pak uvědomit, že se mluví s normálníma lidma.  

Dala ti brigáda ještě něco jiného kromě vydělaných peněz?

Zkušenost. A myslím si, že hodně velkou. Tady je důležitá hlavně ta komunikace, člověk se pak nestydí s těma lidma mluvit.  

Doporučila bys tuto práci studentům, kteří si také hledají brigádu?

Když by třeba nesehnali jinou brigádu, tak na začátku jako startovací pozici určitě. Pro studenty si myslím je to úplně ideální. 

 

 

Doporučujeme přečíst si i zajímavý rozhovor z druhé strany s vedoucím pracovníkem a také s dalšími pracanty v Proveonu :-) :

 

ROZHOVOR S VEDOUCÍM PRACOVNÍKEM - SUPERVIZOREM

ROZHOVOR S BRIGÁDNÍKEM PETREM

ROZHOVOR S PERSONALISTOU

ROZHOVOR S ASISTENTEM  (PROSTŘEDNÍKEM MEZI VEDENÍM A OPERÁTORY)