Mnoho lidí si říká, že na práci v callcentru prostě nemá. Je to opravdu tak, nebo se vše lze naučit?

Pokud splňujete podmínku, že mluvíte bez vad a bez zadrhování, pak vás můžeme naučit vše :-). Náš zaškolovací systém je tak propracovaný za ty roky, že jsme opravdu schopni naučit prodej v call centru každého, kdo má zájem a chuť. V prodeji je nejdůležitější, jak se vypořádáte s námitkou. Zvládání námitek je jednoduchý čtyřkrokový proces, na který máme efektivní školení.

Jakým stylem se u vás pracuje s brigádníky (výběrová řízení, školení, mzda apod.)?

Po nástupu operátorovi začíná tzv. program Start, který zahrnuje školení, testovací směny a první samostatné volání. V průběhu tohoto programu je neustále brigádníkům nablízku asistent, který jim pomáhá. Na konci začíná tzv. Happy víkend, ve kterém se operátorovi vybere správná platová třída podle jeho výsledků. Školení probíhají neustále individuálně a každý operátor se může posunout do vyšší platové třídy jednou za měsíc. Nejvyšší možná hodinová mzda, bez bonusů, je 100 Kč/hod a bonusy průměrně udělají kolem 20 Kč/hod. Ale máme i operátory, kteří si vydělají okolo 150 Kč/hod :-).

Jaké motivační bonusy můžou brigádníci získat? 

Kromě povýšení v platové třídě a získání finančních bonusů je zde obrovské množství různých soutěží: malé denní soutěže, týdenní soutěže s finanční anebo věcnou výhrou (500 Kč každý týden, kosmetické balíčky, sponzorské dárky, víno, pochutiny) a měsíční (velké výhry: tablet, mobil, USB, masáže, motokáry, poukazy do obchodních center, apod.). Kromě toho často pořádáme různé party a večírky (např. vánoční, velikonoční, letní) a týmy spolu chodí často na bowling, do hospody, na kafe anebo oběd. 

Které pracovní výhody u vás brigádníci oceňují nejvíce? 

Největší výhodou této práce je flexibilita. Brigádníci si můžou směny naplánovat třeba podle rozvrhu, případně pokud jsou to maminky, tak podle dětí anebo podle druhé práce. Také oceňují náš naprosto průhledný systém odměňování, každý člověk při odchodu ze směny ví přesně, kolik si vydělal. Rozdíl je také v lidech, je tu skvělý kolektiv. Všichni jsme pořád v kontaktu a trávíme spolu i náš volný čas.

Jaké projekty brigádníci volají? 

Mezi naše klienty patří například pojišťovna AIG a další velké pojišťovny a spořitelny, telefonní operátoři, momentálně se volá Vodafone. Projektů máme hodně, máme spíše problém s nedostatkem brigádníků. Neustále se nabírají noví a nikdy jich není dost :-).

Jaký je rozdíl mezi aktivní a pasivní linkou, nabízíte brigádníkům obě možnosti?  

Co by mohlo hodně lidí překvapit je to, že aktivní linka je oblíbenější a celkově operátoři říkají, že je tam větší pohoda. Na aktivní lince totiž vy určujete téma a atmosféru hovoru, kdežto na pasivní často volají lidé, kteří si na něco chtějí postěžovat a vy musíte navrhnout takové řešení, aby z toho zákazník vyšel plusově. Platové podmínky jsou stejné, ale jelikož je pasivní linka náročnější, dá se zde vydělat více. Aby člověk mohl pracovat na pasivu, je nutné mít nějaké zkušenosti s telemarketingem.

Co dá brigádníkům práce v callcentru do života, pro další povolání?  

Toho je hodně: komunikační standardy, to je k nezaplacení. Kromě komunikace vám to dá odvahu mluvit s lidmi :-). Tato zkušenost vás připraví do života. Já jsem se například bála zavolat si i pro pizzu a nyní mi nedělá problém udělat prezentaci pro dvacet lidí. Na většinu vyšších manažerských pozic (např. account manager) požadují zkušenost s telemarketingem minimálně tři měsíce. Pokud studujete školu obchodního, podnikového anebo managementové zaměření, tak vám určitě doporučím vyzkoušet si pozici aktivního operátora. 

Jaké jsou možnosti profesního růstu operátora? 

Pokud je člověk šikovný, tak může být kariérní růst mnohem rychlejší než v jiných firmách. Z operátora se můžete vypracovat na operátora-asistenta již po půl roce (polovinu času voláte, druhou polovinu se staráte o nováčky a pomáháte operátorům), poté se můžete stát supervizorem (má na starosti celý tým až 40 lidí, je zodpovědný za výsledky týmu, komunikuje s vedením). Já sama jsem začínala jako operátor. Náš hlavní manažer – můj šéf – začínal také jako operátor :-).

"Líbila by se mi tato brigáda, jen nevím, jestli na to mám. Můžu to nezávazně vyzkoušet?"

Všechny zájemce zveme na výběrové řízení, kde se dozví všechno o této pozici a prohlédnou si naše prostory. Vyzkouší si také práci operátora ve zkušebním telefonátu s naším supervizorem. Hovor probíhá v naprostém soukromí a my jim předem dáme pokyny, jak má takový hovor vypadat. Tak si uchazeč vyzkouší, zda se mu práce líbí a má o ní zájem.

Jak se můžu na brigádu přihlásit? 

Můžete nám napsat na našem profilu ZDE. Můžete navštívit i náš profil na Facebooku, kde nám můžete nechat zprávu anebo koment přímo na zdi. A máme také bezplatnou linku, která je neustále obsluhována.

  

 

Nenechte si ujít důležité informace o práci v Proveonu z pohledu brigádníka i jiné rozhovory:

 

ROZHOVOR S BRIGÁDNÍKEM PETREM

ROZHOVOR S VEDOUCÍM PRACOVNÍKEM - SUPERVIZOREM SENIOREM

ROZHOVOR S BRIGÁDNÍKEM VERČOU

ROZHOVOR S ASISTENTEM SUPERVIZORA