O své práci v call centru nám vykládal Petr, který v Proveonu pracuje rok a půl. Začínal jako brigádník na pozici operátora, nyní pracuje jako asistent supervizora  - prostředník mezi brigádníky a vedením. Pomáhá brigádníkům, ale sám také aktivně volá. 


Petře, proč jsi začal pracovat v Proveonu?

Když jsem skončil po škole, hledal jsem práci a nemohl jsem najít nic v oboru, tak docela náhodou jsem našel brigádu zde v Proveonu. Důležité pro mě bylo, že nepožadovali žádnou praxi. Původně jsem ani nečekal, že se tady nějak dlouho zdržím, ale ta práce mě začala natolik bavit, že tady pracuju už asi přes rok a půl a nic mě odtud nevyhání :-). Jsem tu spokojený.   

Co se ti na této práci nejvíce líbí?

Nejvíce asi komunikace s lidmi. Tři čtvrtě roku jsem pracoval jako klasický operátor, poté jsem povýšil na svou aktuální pozici.

 

                     Teď se starám o naše operátory a prostě mě to baví :-).

Jaké jsou další výhody této brigády oproti jiným brigádám?

Hlavně flexibilita. Když jsem ještě chodil do školy a nemohl jsem přijít do práce, nebyl to vůbec problém. Opravdu si můžu naplánovat směny, jak potřebuju. Konkrétně na léto je to super :-). Kromě toho máme neuvěřitelně skvělý kolektiv. Jsme přátelé a podnikáme různé i neoficiální akce, chodíme do hospody, jezdíme k vodě… A navíc můžu aktivně ovlivnit výši výplaty. Práce docela různorodá, voláme více projektů, chodíme spolu na kafe, oběd, pokecáme mezi telefonáty. Nesedíme prostě jenom za počítačem ;-).

Jak dlouho zde pracuješ a kolik si zhruba vyděláš za hodinu?

Už po dvou měsících jsem z brigády na vlastní žádost přešel na hlavní pracovní poměr. Oproti pracím v mém oboru elektra, je tu mzda mnohem vyšší, pokud je člověk šikovný. Dlouho jsem hledal práci v oboru, ale té není moc a navíc vyžadují praxi. Kromě toho tam byl plat průměrně jen 65 Kč/hod. Trvalo to asi půl roku a v Proveonu jsem dosáhl na nejvyšší možnou mzdu bez benefitů, to znamená 100 Kč/hod a k tomu bonusy za úspěchy.

Jak jsi spokojen s přístupem vedení a personálu v Proveonu?

Nějaká formálnost s vedením v každé firmě vždycky je, ale pokud potřebujete cokoliv vyřešit, tak vyjdou vždy maximálně vstříc. Obecně problémy v komunikaci v Proveonu určitě nejsou :-). Když nastane nějaký problém, tak se to řeší v rámci kolektivu, případně s naším supervizorem (= vedoucí menšího kolektivu operátorů). Jinak vztahy s našimi supervizory jsou výborný :-).

Domluva s našim vedením je o něčem úplně jiném než v klasické práci. 

Jak se liší práce operátora a asistenta?

Půl směny stále volám a druhou půlku se starám o operátory. Jsem neustále všem k dispozici. Když přijdou nováčci, tak jim pomáhám, radím, co zapojit do hovoru, jak zvýšit úspěšnost, jak mluvit s lidmi, chválím je za pokroky. Jsem vlastně prostředník mezi vedením firmy a operátorama. Účastním se také přijímacích řízení. Se supervizorem dále vymýšlíme různé seznamovací a společenské akce.

Jaká je možnost dalšího postupu?

Já jsem vlastně z aktivního operátora přešel rovnou na asistenta. Měl jsem nabídky také na pasivní telemarketing, ale nechtěl jsem odejít z tohohle kolektivu. Mám tu hodně nejlepších přátel, takže jsem zůstal :-). Dále uvidíme, co bude :-). Naše manažerka projektu také začínala jako operátor. Zatím to neřeším, jsem spokojený v téhle funkci a práce mě baví. Výhodou je, že v Proveonu se na vysoké funkce dostávají pouze lidé, kteří začínali jako operátoři, takže každý má možnost postupu. Nemám rád, když přijde cizí člověk do firmy rovnou na místo manažera. 

Je ta práce opravdu „těžká a neoblíbená“, jak si někteří lidé myslí?

Podobné řeči jsem hodně slyšel od svého okolí, když jsem nastupoval. Zaujalo mě ale, že to nejvíce říkali ti, kteří v call centru nikdy nedělali. Z mé zkušenosti musím říct, že z velké části telefonátů byli klienti opravdu příjemní. Takže ať si to přijdou vyzkoušet a uvidí, jak je to tady super :-). 

 

 

Nezapomeňte se podívat také na rozhovory s klasickými operátory - brigádníky Petrem a Verčou. Můžete pak srovnat názory  brigádníků a pracovníků na vyšších pozicích :-).

 

ROZHOVOR S BRIGÁDNÍKEM VERČOU

ROZHOVOR S BRIGÁDNÍKEM PETREM

ROZHOVOR S VEDENÍM - SUPERVIZOREM SENIOREM

ROZHOVOR S PERSONALISTKOU