lajknito

Situaci ve společnosti Proveon nám přiblížil také Marek, který zde pracuje více než 3 roky (aktuálně na pozici Supervizor senior). Má na starosti svůj projekt a tým pracovníků.


1. Můžete ve stručnosti představit Vaši společnost?

Proveon poskytuje služby v oblasti péče o zákazníky, zákaznický servis, telemarketing. Poskytujeme telefonickou podporu pro významné společnosti, která spočívá např. ve vyřizování požadavku zákazníků, informovanosti o nových službách, prodeji produktů apod. 

 

Práce brigádníka je tedy velmi různorodá, zajímavá a pro zákazníky důležitá. Pracoviště máme v Brně na ulici Purkyňova, necelých 15 min. od centra. Máme 200 zaměstnanců, z toho je 80% brigádníků. 

2. Máte stále volná místa? Kolik brigádníků měsíčně přibíráte?

Vzhledem k většímu počtu zakázek máme stále nedostatek brigádníků, proto brigádníky nabíráme celoročně.  Školení a výběrová řízení máme každý týden, kdy nabíráme.  

3. Proč si brigádníci vybírají právě práci v callcentru?

Brigádníci u nás oceňují příjemné pracovní prostředí a hlavně náš přístup a flexibitilu - vždy se dá s námi domluvit. Když např. brigádník nemůže, stačí se omluvit a směnu si přesunout na jindy.  Máme u nás propracovaný systém školení, kdy jsme schopni téměř každého naučit vše, co je k práci potřeba. Když brigádník něco neví, vždy mu rádi pomůžeme. Je tu opravdu skvělý kolektiv :-) To jsou jen některé důvody, proč k nám přichází i mnoho brigádníků z jiných callcenter a brigádníci, kteří u nás pracují, nás doporučují svým kamarádům. 

4. Kdo u Vás nejčastěji pracuje?

Pracují u nás brigádníci od 18 let až do 60 let. Nejpočetnější je samozřejmě skupina studentů 18-25, kteří tuto práci oceňují i kvůli flexibilitě při plánování směn (snadno skloubí se studiem VŠ), početnější je i skupina pracovníků cca 40-55 let.  

5. Pro koho je brigáda vhodná?

Je vhodná pro ty, kdo chtějí mít jistou práci, získat nadprůměrný výdělek. 

 

         Brigáda je vhodná pro studenty, kteří chtějí získat cennou praxi.

 

Doporučuji ji všem, kteří se potřebují dostat do pracovního procesu. Je to ideální startovací pozice.

6. Mnozí lidé si myslí, že práce v callcentru je jen "otravování lidí po telefonu," je to opravdu tak?

Proveon jde cestou oslovování stávajících zákazníků. To znamená, že voláme lidem, kteří spolupracují či jsou zákazníci našich smluvních partnerů. Nabízíme jim rozšíření stávajících služeb. Na pasivních linkách lidé volají nám, my jim pomáháme s jejich požadavky, případně jim rozšiřujeme služby. Asi jste již někdy volali na svého telefonního operátora s požadavkem na nějakou úpravu, dotazem - i tohle je práce callcentra.

7. Kolik si u Vás můžou top operátoři vydělat?  

Ti nejlepší mají výdělek i přes 200 Kč za hodinu, "lepší průměrný" operátor má cca 150 Kč/hod (je to asi 20-30% brigádníků). Jinak nástupní mzda je u nás 95 Kč+bonusy, takže min. těch 100 Kč/hod si vydělá téměř každý.

8. Co je náplní práce supervizora?

Je to komunikace s naším zákazníkem (u mě konkrétně s firmou AIG). Supervizor dále kontroluje a stará se o svůj tým (hlídá efektivitu a výkonnost týmu...), spolupracuje s dalšími supervizory, kteří se detailněji starají a pracují s operátory (např. dělají rozbory hovorů).

9. Jaká je možnost kariérního růstu? Za jak dlouho se může stát brigádník supervizorem?

Téměř všichni supervizoři a vedoucí v Proveonu začínali jako brigádníci - často jen s cílem si vydělat, mít dobrou brigádu. Postupně se však propracovali na vyšší pozice a někteří vč. mě již vedou svůj vlastní tým a projekt. Šance na kariérní růst je tedy velká. Mě trval postup na supervizora cca 1,5 roku. Nicméně třeba na pozici Operátor asistent se můžete dostat i za 3 měsíce, když jste šikovní :-)

 

 

Přečtěte si, jak vnímají práci v Proveonu také brigádníci a klasičtí operátoři, myslíte, že se to shoduje s názory vedení :-)?

 

ROZHOVOR S BRIGÁDNÍKEM VERČOU

ROZHOVOR S ASISTENTEM SUPERVIZORA

ROZHOVOR S BRIGÁDNÍKEM PETREM

ROZHOVOR SE PERSONALISTKOU PROVEONU