lajknito

Lze identifikovat rozdíly v životopisech mezi jednotlivými zeměmi? Jaká jsou nejčastější klišé, která lidé do životopisů uvádějí a do jaké míry se v nich uchazeči o zaměstnání skutečně liší? Abychom mohli tyto otázky zodpovědět, provedl Cvapp průzkum a analyzoval desítky tisíc životopisů z 39 zemí.


Lidé hledající nové zaměstnání se v životopise často ukazují z té nejlepší stránky. V naději, že se tak odliší od ostatních kandidátů, uvádějí uchazeči svá jedinečná nadání, schopnosti a dovednosti.


Jenže do jaké míry se uchazeči o zaměstnání v životopisech skutečně liší? Jaká jsou nejčastější klišé? A lze identifikovat rozdíly mezi jednotlivými zeměmi? Abychom odpověděli na tyto otázky, provedl Cvapp průzkum a analyzoval desítky tisíc životopisů z 39 zemí.

Češi jsou především společenští samostatní týmoví hráči

Čeští uchazeči o zaměstnání používají v životopisech často klišé. Nejčastěji se považují za „společenské“. Dále se Češi označují za „týmové hráče“ a zároveň tvrdí, že jsou schopni „samostatně“ pracovat.


Navzdory tomu, že těchto vlastností si mnoho zaměstnavatelů skutečně cení, jejich uvedení v životopisu českého

uchazeče opravdu neodliší od ostatních (kteří pravděpodobně v životopisu použili stejné pojmy).


Co je také nápadné? Na rozdíl od uchazečů z jiných zemí se Češi snaží nadprůměrně často v životopisech odlišit od ostatních uchazečů uváděním toho, že jsou „učenliví“ a „vstřícní“.


pohovor


Schopnosti



Jaké je celosvětově nejpoužívanější klišé? Týmový hráč.

Na žebříčku třech největších klišé v životopise se ve 38 zemích vyskytují výroky „Jsem týmový hráč“ nebo „Mám rád týmovou práci“. Tak se tato dovednost stala největším životopisným klišé na světě. Na první tři příčky se tento výrok nedostal jen u filipínských uchazečů o zaměstnání. Tam skončil „týmový hráč“ až na pátém místě.


Také dovednosti jako „orientovaný na zákazníka“ a „profesionální“ se celosvětově obzvlášť často uvádějí.


pohovor


Žebříček 10 nejpopulárnějších výrazů v životopisech.



Evropané nejsou tak často přizpůsobiví

V rámci průzkumu se zkoumalo 18 evropských zemí, a i zde je vidět zajímavé trendy v sestavování životopisů uchazečů o zaměstnání. Evropané ve srovnání s uchazeči z jiných kontinentů nepoužívají tak často klišé „dovedu se přizpůsobit“. V Evropě se člověk naopak častěji definuje jako „pozitivní“ a „společenský“.


V Evropě jsou vidět zajímavé rozdíly také mezi jednotlivými zeměmi. Belgičané jsou například (ve svých životopisech) častěji „flexibilní“, ale už ne tak „zanícení“. Němci používají v životopisech nápadně často klišé „strategický“. A Švédové se zase označují za „odolné vůči stresu“.


pohovor


Nápadná klíčová slova v jednotlivých zemích.



Autoři článku: CVAPP.cz