Přečtěte si rozhovor s vedoucí oddělení náboru a péče o zaměstnance ve společnosti Teamium.


1. Pracujete na pozici Vedoucí oddělení náboru a péče o zaměstnance. Jak dlouho působíte ve společnosti Teamium?

V únoru to bude rok co pracuji ve společnosti Teamium. Nejdříve jsem působila jako psychosociální pracovník a od září 2023 jsem nastoupila na plný úvazek jako vedoucí pracovník.

2. Jaká je vaše pracovní náplň? Co je na této práci nejzajímavější?

V rámci své pracovní náplně se snažím především o to, aby byli všichni spokojení. Starám se jak o proces náboru zaměstnanců, tak o personální administrativu. To obsahuje například práci s inzeráty, které vystavujeme, spolupráce s kolegyněmi, které domlouvají pohovory s uchazeči, ale i samotný proces náboru zaměstnance, zajištění potřebné dokumentace a následné nasměrování nového zaměstnance k jeho vedoucímu pracovníkovi. Také mám stále pozici psychosociálního pracovníka, proto každému zaměstnanci nabízím pomoc i v tomto ohledu. Mohou si se mnou domluvit schůzku, ať už jednorázovou nebo na pravidelnější bázi, a společně se snažíme najít řešení čí východisko z jakéhokoli situace, ve které se nachází.

Asi nejzajímavější je pro mě různorodost osobností, které v práci potkávám. Každý jsme jedinečný a všichni se chceme v pracovním, či osobním životě cítit dobře. Pokud mohu v tomto ohledu nějak pomoci, ráda to udělám a ještě mě to spoustu naučí.

3. Jaké typy práce nabízíte ve vaší společnosti a pro koho jsou nabízené pracovní pozice vhodné?

V naší společnosti zaměstnáváme především osoby se zdravotním postižením (OZP) a osoby zdravotně znevýhodněné (OZZ). Je velká spousta těch, kteří by chtěli pracovat, ale nezvládnou práci na plný úvazek. Přitom mají spoustu kvalit a schopností, pro které nemohou najít uplatnění. My se snažíme o to, aby si u nás to své místo našli a dále poskytovat prostor pro jejich profesní i osobní rozvoj.

Možnosti pracovního uplatnění jsou u nás rozmanité, může se jednat například místo řidiče, který rozváží obědy seniorům, občas ve spolupráci se závozníkem, řidiče Seniortaxi, které provozujeme pro městskou část Brno - Žabovřesky, kurýra pro společnost Foodora, mobilní pedikérku, která jezdí dělat pedikúru k seniorům domů, pracovníky úklidu, kteří se specializují jak na úklid kancelářských prostor, tak na úklidy u seniorů. Dále máme kolegy v našich kavárnách na pracovních pozicích jako obsluha kavárny, pracovník přípravny studené kuchyně na Bistru v rámci Krajského úřadu Jihomoravského kraje či pracovníky Zásilkovny. Kolegové pracovníci kompletace na Centru zpracování zásilek zpracovávají poštovní zakázky. Máme kolegy starající se o správu budovy, údržbáře a zahradníka. V neposlední řadě jsou zde mé kolegyně z oddělení náboru a péče o zaměstnance, specialistky náboru a specialistka personální administrativy.

4. Jak probíhají pohovory s uchazeči o práci? Co vás na budoucím zaměstnanci zajímá nejvíce?

S každým uchazečem o práci se nejdříve spojíme telefonicky a už při tomto hovoru se snažíme navnímat jeho zkušenosti, co od práce očekává a zda se v tomto ohledu umíme shodnout. Domluvíme s ním pohovor, při kterém je přítomna jedna ze specialistek náboru a také vedoucí dané divize, pod kterou pracovní pozice spadá. Pokud se jedná o jednokolové výběrové řízení, s uchazeči se domluvíme na termínu, do kterého dáme vědět finální verdikt. Pokud je výběrové řízení dvoukolové (například u řidičů či pracovníků v kavárně), domluvíme s nimi termín druhého kola, ve kterém už mohou více navnímat samotný pracovní proces a pokud jsou obě strany spokojené, agenda se předává personálnímu oddělení, které domlouvá nástup a přípravu veškeré potřebné dokumentace.


Nové kolegy vybíráme především podle toho, jestli mají nadšení pro pracovní pozici a vidíme, že jsou připraveni pracovat i s výzvami, které tato pozice obnáší. Určitým positivem jsou také předchozí pracovní zkušenosti, nejsou však základem - vše potřebné můžeme naučit, ale také záleží na uchazeči a jeho nasazení. Zakládáme si na týmovosti, proto hledáme hlavně další týmové hráče.

5. Co byste vyzdvihla jako největší benefit který nabízíte?

Jedním z oblíbených benefitů jsou určitě masáže na pracovišti. Zaměstnanci si mohou vybrat z termínů, které jim vyhovují a i v rámci své pracovní doby využít tohoto benefitu jako odreagování se, vypuštění stresu a regeneraci.

6. Jaká je celková atmosféra v této organizaci? Poskytuje vám dobré zázemí?

Dle mého názoru se snažíme o vytvoření co nejpříjemnějšího prostředí, které je nestresové, otevřené a hlavně týmové. Chceme, ať naši zaměstnanci ví, že mohou kdykoli požádat o pomoc či radu, a žádný jejich problém nebude ignorován. Mají prostor vyjádřit podněty pro zlepšení. Dáváme jasně najevo, že nic není tabu a mohou za svými vedoucími pracovníky či za mnou jako za psychosociálním pracovníkem přijít, pokud se nebudou v nějaké činnosti či na nějakém místě cítit komfortně.

7. Jak zvládáte skloubit práci se svým volným časem? Jaké jsou vaše koníčky?

Jako asi spoustě lidí mi nejde vždy dobře oddělit čas na sebe a pracovní činnost. Snažím se to však dělat co nejlépe a hlavně o víkendu práci vypnout. Pracuji hlavně na svých hranicích a proto když nějaký pracovní problém vyjde najevo večer, snažím se jej přesunout na další pracovní den, kdy jej mohu vyřešit.

Ráda zpívám, již od malička jsem součástí sborových těles a snažím se to udržovat i teď. Ve volných chvílích si sednu ke klavíru nebo vezmu do ruky housle. Jinak ráda čtu, chodím do kina, miluju Tatry a nikdy neodolám pozvání do kavárny či na pivo.