Přečtěte si rozhovor s vedoucí oddělení náboru a péče o zaměstnance ve společnosti Teamium.
V únoru to bude rok co pracuji ve společnosti Teamium. Nejdříve jsem působila jako psychosociální pracovník a od září 2023 jsem nastoupila na plný úvazek jako vedoucí pracovník.
V rámci své pracovní náplně se snažím především o to, aby byli všichni spokojení. Starám se jak o proces náboru zaměstnanců, tak o personální administrativu. To obsahuje například práci s inzeráty, které vystavujeme, spolupráce s kolegyněmi, které domlouvají pohovory s uchazeči, ale i samotný proces náboru zaměstnance, zajištění potřebné dokumentace a následné nasměrování nového zaměstnance k jeho vedoucímu pracovníkovi. Také mám stále pozici psychosociálního pracovníka, proto každému zaměstnanci nabízím pomoc i v tomto ohledu. Mohou si se mnou domluvit schůzku, ať už jednorázovou nebo na pravidelnější bázi, a společně se snažíme najít řešení čí východisko z jakéhokoli situace, ve které se nachází. Asi nejzajímavější je pro mě různorodost osobností, které v práci potkávám. Každý jsme jedinečný a všichni se chceme v pracovním, či osobním životě cítit dobře. Pokud mohu v tomto ohledu nějak pomoci, ráda to udělám a ještě mě to spoustu naučí.
V naší společnosti zaměstnáváme především osoby se zdravotním postižením (OZP) a osoby zdravotně znevýhodněné (OZZ). Je velká spousta těch, kteří by chtěli pracovat, ale nezvládnou práci na plný úvazek. Přitom mají spoustu kvalit a schopností, pro které nemohou najít uplatnění. My se snažíme o to, aby si u nás to své místo našli a dále poskytovat prostor pro jejich profesní i osobní rozvoj. Možnosti pracovního uplatnění jsou u nás rozmanité, může se jednat například místo řidiče, který rozváží obědy seniorům, občas ve spolupráci se závozníkem, řidiče Seniortaxi, které provozujeme pro městskou část Brno - Žabovřesky, kurýra pro společnost Foodora, mobilní pedikérku, která jezdí dělat pedikúru k seniorům domů, pracovníky úklidu, kteří se specializují jak na úklid kancelářských prostor, tak na úklidy u seniorů. Dále máme kolegy v našich kavárnách na pracovních pozicích jako obsluha kavárny, pracovník přípravny studené kuchyně na Bistru v rámci Krajského úřadu Jihomoravského kraje či pracovníky Zásilkovny. Kolegové pracovníci kompletace na Centru zpracování zásilek zpracovávají poštovní zakázky. Máme kolegy starající se o správu budovy, údržbáře a zahradníka. V neposlední řadě jsou zde mé kolegyně z oddělení náboru a péče o zaměstnance, specialistky náboru a specialistka personální administrativy.
S každým uchazečem o práci se nejdříve spojíme telefonicky a už při tomto hovoru se snažíme navnímat jeho zkušenosti, co od práce očekává a zda se v tomto ohledu umíme shodnout. Domluvíme s ním pohovor, při kterém je přítomna jedna ze specialistek náboru a také vedoucí dané divize, pod kterou pracovní pozice spadá. Pokud se jedná o jednokolové výběrové řízení, s uchazeči se domluvíme na termínu, do kterého dáme vědět finální verdikt. Pokud je výběrové řízení dvoukolové (například u řidičů či pracovníků v kavárně), domluvíme s nimi termín druhého kola, ve kterém už mohou více navnímat samotný pracovní proces a pokud jsou obě strany spokojené, agenda se předává personálnímu oddělení, které domlouvá nástup a přípravu veškeré potřebné dokumentace.
Nové kolegy vybíráme především podle toho, jestli mají nadšení pro pracovní pozici a vidíme, že jsou připraveni pracovat i s výzvami, které tato pozice obnáší. Určitým positivem jsou také předchozí pracovní zkušenosti, nejsou však základem - vše potřebné můžeme naučit, ale také záleží na uchazeči a jeho nasazení. Zakládáme si na týmovosti, proto hledáme hlavně další týmové hráče.
Jedním z oblíbených benefitů jsou určitě masáže na pracovišti. Zaměstnanci si mohou vybrat z termínů, které jim vyhovují a i v rámci své pracovní doby využít tohoto benefitu jako odreagování se, vypuštění stresu a regeneraci.
Dle mého názoru se snažíme o vytvoření co nejpříjemnějšího prostředí, které je nestresové, otevřené a hlavně týmové. Chceme, ať naši zaměstnanci ví, že mohou kdykoli požádat o pomoc či radu, a žádný jejich problém nebude ignorován. Mají prostor vyjádřit podněty pro zlepšení. Dáváme jasně najevo, že nic není tabu a mohou za svými vedoucími pracovníky či za mnou jako za psychosociálním pracovníkem přijít, pokud se nebudou v nějaké činnosti či na nějakém místě cítit komfortně.
Jako asi spoustě lidí mi nejde vždy dobře oddělit čas na sebe a pracovní činnost. Snažím se to však dělat co nejlépe a hlavně o víkendu práci vypnout. Pracuji hlavně na svých hranicích a proto když nějaký pracovní problém vyjde najevo večer, snažím se jej přesunout na další pracovní den, kdy jej mohu vyřešit. Ráda zpívám, již od malička jsem součástí sborových těles a snažím se to udržovat i teď. Ve volných chvílích si sednu ke klavíru nebo vezmu do ruky housle. Jinak ráda čtu, chodím do kina, miluju Tatry a nikdy neodolám pozvání do kavárny či na pivo.
Zdieľajte so svojimi priateľmi Sdílejte se svými přáteli