Není vůbec lehké si najít v současné době práci. Pokud si člověk potřebuje přivydělat nějakou tu korunu, třeba při studiu, často sáhne právě po práci v call centru. Místa jsou k mání, pěkné výdělky a časová flexibilita. Právě tyto faktory často rozhodnou.


 

Co vlastně obnáší taková práce v call centru? Hlavní pracovní náplní telemarketérů, telefonních operátorů, operátorů zákaznických linek či customer care specialistů je odpovídat firemním zákazníkům prostřednictvím telefonu nebo aktivně oslovovat nové zákazníky, např. s nabídkou nového produktu nebo služby. Záleží na tom, zda začnete pracovat jako operátor aktivního nebo pasivního telemarketingu. Aktivním se rozumí volání směrem „ven“, tedy aktivní volání zákazníkům s nějakou nabídkou. Pasivní je přesný opak, tedy odpovídat zákazníkům, kteří zavolají do firmy. 

Časová flexibilita

Obrovskou výhodou práce v call centru je velká časová flexibilita. Je libo pracovat na plný úvazek? Na poloviční úvazek? Nebo jen pár hodin týdně? Všechno je možné. Záleží jen na vás. Není dokonce žádným problémem na několik týdnů práci přerušit. Potřebujete si na nějakou dobu od práce odpočinout nebo dohnat nějaké školní resty, dopsat bakalářku, diplomku, nebo se pořádně věnovat přípravě na zkoušky? Není problém. Do práce se můžete vrátit, až si vše zařídíte. 

Přípravy

Přijímací pohovory do call center jsou vždy velmi propracované. Stejně jako školení. Před tím, než nastoupíte, si budete muset projít kolečkem základního „výcviku“. Rozhodně to ale není na škodu. Naopak. Právě díky školení budete mnohem lépe na tuto práci připraveni a díky tomu na vás mohou čekat i další prémie. Pokud totiž v případě aktivního telemarketingu prodáte určité množství produktů/služeb, můžete se velmi často těšit na velmi příjemné finanční bonusy. Dávejte tedy na školení dobrý pozor! 

Co musí umět dobrý telemarketér?

Rozhodně byste se měli na práci v call centru připravit a dopředu si promyslet, zda na ni vůbec máte. I když je totiž fyzicky nenáročná práce, může být pro některé stresující. Hlavní obživou telemarketérů je vyjadřovací schopnost. To je alfa a omega veškerého kontaktu se zákazníky. Musí být také pohotoví a odolní proti stresu. Přece jenom několikanásobné odmítnutí nemusí být zrovna tím nejpříjemnějším zážitkem dne. Velmi často se v inzerátech poptávajících telemarketéry setkáte také s následujícími požadavky na uchazeče:

 

  • Příjemný hlasový projev bez logopedických vad
  • Výborné komunikační a také argumentační schopnosti
  • Obchodní dovednosti
  • Vlídnost při jednání s klienty
  • Samostatnost, týmový duch, pečlivost a trpělivost
  • Znalost práce na PC

 

Práce je vhodnější pro osoby kterým nědělá problém komunikace. Není příliš vhodná pro introvertní lidi nebo pro osoby se silným egem. Každopádně je to dobrá zkušenost a praxe. Zaměstnavatelé na kandidátech velmi oceňují komunikační a prodejní dovednosti, proto Vám to může pomoci s dalším uplatněním na pracovním trhu. 

A ve kterých callcentrech tedy můžete pracovat, která jsou osvědčená? 

ComCzech a.s. - Praha

 

FORMICA GROUP - Praha

 

PROVEON - Brno

 

QUALITY BRANDS - Brno, Olomouc

 

 

Pro aktuální nabídku volných míst v daném callcentru klikněte na název callcentra.