Jsou sice tací, kteří už od plenek vědí, že chtějí být policisty nebo architekty nebo třeba režiséry. Větší část z nás ale ani ve čtvrťáku na střední stále neví, kam se chce vlastně dál ubírat. Co třeba zkusit marketingové komunikace?


 

Jasně, alespoň částečně všichni tušíme. Jde mi matika, nesnáším češtinu. Nebo naopak mám rád dějepis, ale matika mě zabíjí. Už i tato informace vás trošku popostrčí a nasměruje do oboru, který by byl pro vás vhodný. Na druhou stranu informace typu „chci studovat humanitní obor“ není zase tak konkrétní, jak by bylo potřeba.

 

Že jste ještě nikdy neslyšeli spojení marketingové komunikace? Nevadí. Nejspíš v tom nejste sami. Marketingové komunikace by se daly přeložit jako propagace.

Jaké je uplatnění?

Po vystudování marketingových komunikací se můžete stát marketingovými odborníky jak na straně firem, tak na straně agentur. Celkově jsou Marketingové komunikace mladým oborem, který je velmi dynamický a stále se rozvíjí. Propojuje v sobě mediální studia, žurnalistiky, ale také třeba design a digitální technologie. Studovat můžete v tomto oboru předměty, jako je např. výše zmíněná reklama, podpora prodeje, základy public relations a mnoho a mnoho dalšího.. Můžete být event koordinátorem, tedy být schopný organizovat nejrůznější akce. Můžete být reklamním kreativcem, tedy přímo vymýšlet reklamní strategie, reklamu a nejrůznější propagační aktivity. Pracovat můžete také v Public Relations, tedy starat se o vztahy s veřejností, ať už pro nějakou známou osobnost nebo např. pro nejrůznější firmy, a třeba i ty velké nadnárodní. 

Co bych měl/a umět?

Chtěli byste se vydat právě touto cestou? Proč ne? Měli byste se ovšem zamyslet nad tím, zda splňujete alespoň základní požadavky pro práci v tomto oboru. Měli byste být alespoň trochu kreativní, nebát se nových výzev, myslet strategicky. 

Kde marketingové komunikace studovat?

Marketingové komunikace můžete studovat v češtině i v angličtině. Tento obor nabízí jak státní, tak i soukromé vysoké školy. Právě soukromé školy velmi často nabízejí obory právě v angličtině.

V češtině můžete tento obor studovat na Univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně, konkrétně na Fakultě multimediálních komunikací. Na Karlově Univerzitě v Praze si můžete podat přihlášku na obor Marketingová komunikace a public relations na Fakultě sociálních věd. Vysoká škola finanční a správní v Praze také nabízí tento obor. Vysoká škola hotelová v Praze zase nabízí obor Marketingové komunikace ve službách.

Co přijímačky?

Jak určitě víte, většina státních vysokých škol má deadline pro podání přihlášky na bakalářské studium na konci února. Pro magisterské studium je to většinou na konci března. Před podáním přihlášek si ovšem pořádně zkontrolujte termíny konání přijímacích zkoušek jednotlivých škol. Termíny se mohou překrývat. Určitě ale počítejte s tím, že většina přijímaček se koná v červnu.

 

Pokud chcete do Zlína, sledujte dění kolem sebe a připravte se také na nějaké otázky přímo z oboru doprovázené různými kreativními testy. V Praze si zase podejte přihlášku na SCIO testy. Samozřejmě pokud se hlásíte na magisterské studium, jedná se většinou o dvoukolové přijímačky. V prvním kole píšete test týkající se oboru a ve druhém kole jdete na pohovor.

 

Pokud vás tento obor oslovil, zkuste ho. Mohlo by to pro vás být tím pravým.