Přemýšlíš o brigádě v call centru, ale nejsi si jistý/á, jestli to není náročné a jestli budeš stíhat ke škole? Sára, která tu pracuje při studiu na pozici operátora, ti ukáže, o čem to opravdu je, jak se tu baví s kolegy a co všechno jí brigáda přinesla.


Ahoj Sáro, proč jsi vlastně začala pracovat v call centru? A proč zrovna MediaCall?

Ahoj... Protože jsem v tom uviděla naději do budoucna, co se týče pracovního místa, že by mě tato stáž posunula někam dopředu. V MediaCall, protože jsem to dostala jako nabídku na naší škole a řekla jsem si, proč nezkusit něco nového, co ještě neznám.

Jaké jsou výhody brigády v call centru oproti klasické brigádě, například balení zboží ve skladu?

Výhody práce v MediaCall jsou například v tom, že to není nijak obzvlášť fyzicky náročná práce. Naopak, pro člověka, který rád komunikuje s lidmi, je tato práce vyhovující.

O brigádě v call centru se říká, že je náročná, je to tak, nebo jsou to jen řeči?

Každý na to má jiný názor. Já na to pohlížím z té stránky, že se u této práce fyzicky nenadřu, ale po psychické stránce to náročná práce je. Ne každý klient může být po telefonu milý, příjemný. Někdy se nestačím divit, jak lidé dokážou jednat, ale bohužel, je to tak. Každopádně, na to si člověk zvykne.

Můžeš přijít i s kamarády a pracovat s nimi na směně?

Bylo mi nabídnuto, ať dovedu někoho z kamarádů a představím mu firmu MediaCall a určitě bychom mohli spolu pracovat na stejné směně, pokud bychom dělali na stejném projektu.

Směny si můžeš volit sama, nebo je máš dané?

To je jednou z výhod MediaCall, že si mohu volit směny, jak chci já sama. Akorát to musím, samozřejmě, nahlásit dopředu vedoucím, kdy přijdu.

Musíš mít na práci v MediaCall nějaké speciální schopnosti, nebo se to dá naučit?

Nemyslím si, že by na tuto práci měl mít člověk nějaké speciální schopnosti. Spíše si tu rozvine komunikační dovednosti. Můžu říct, že se mi komunikace zlepšila díky této práci.

Naučila ses tu něco, co ti může pomoct i v osobním životě?

Jelikož u nás v MediaCall nejsem moc dlouho, tak si teprve rozvíjím komunikační dovednosti, které určitě využiju i v osobním životě. Dále určitě trpělivost. Často se stává, že klient nemusí být příjemný, ale já musím být příjemná po celou dobu hovoru. Hodně mi to pomáhá právě v té trpělivosti, kterou tolik nemám.

Jak dlouho tady pracuješ a kolik si asi vyděláš za hodinu?

Jsem v MediaCall na stáži teprve dva měsíce.  Začínám na 80 Kč na hodinu + bonusy a brzy mě čeká vyplacení náborového příspěvku.

Zažila jsi někdy nějaký zajímavý nebo vtipný zážitek :-)?

Vtipný zážitek určitě a to se svými kolegyněmi. Sem tam někdo řekne něco vtipného a zasmějeme se tomu. I klienti po telefonu jsou někdy vtipní. Už se stalo, že jsme se oba po telefonu něčemu zasmáli. To člověku hned spraví náladu a hned se mu v práci daří a zpříjemní se den.

Jaký je tu kolektiv? Scházíte se i mimo práci?

Kolektiv si moc chválím. Mám ty nejlepší vedoucí, které mi vždy dokážou poradit a pomoct a přátelské a vtipné kolegyně, které jsou mi vždy také nápomocné, když potřebuji. Mít v práci dobrý kolektiv je jedna z nejdůležitějších věcí a MediaCall ji splňuje, ale mimo práci se s kolegyněmi zatím nesetkávám.

Dá se kombinovat brigáda v MediaCall se studiem? Vychází vedení vstříc?

Můžu říct, že brigáda mi se studiem vychází bravurně. Všechno stíhám, nemůžu si stěžovat. S vedoucími je dobrá domluva a dokážou mi vyjít vstříc.

Co bys vzkázala ostatním, kteří přemýšlí o brigádě v call centru?

Všem ostatním bych vzkázala, ať neváhají a přijdou se podívat do MediaCall, ať vidí tu příjemnou atmosféru, která tam panuje, hodné kolegy a vedoucí, srandu a co můžu dodat. Věřím, že každého může tato stáž posunout vpřed a poskytnout širší možnosti, co se týče pracovního místa. Proto jsem neváhala a šla do toho.