Michal Havelka zastává v agentuře JOB LEADER CZECH s.r.o. pozici Sales & Marketing managera. Jeho pracovní den je bláznivý a plný výzev. Zodpovídá za obchodní i marketingové aktivity a denně řeší své klienty. Co dalšího nám o své práci i agentuře prozradil?


Můžete nám ve zkratce představit agenturu JOB LEADER CZECH s.r.o.? V čem je jiná oproti ostatním pracovním agenturám v České republice?

Jak z praxe vím, tak bohužel většina personálních agentur v ČR neplní své služby 100% tak, jak by měla. Jsou schopny být pouhými přeposílači životopisů, tzn. nezpracují kandidáty s patřičnou péčí, nepoznají jeho potřeby a ani to, jestli se opravdu hodí na danou pozici. My v JLC se snažíme o to, aby u nás uchazeči o zaměstnání měli dobrý a jasný servis od našich konzultantů, abychom je v případě potřeby dokázali zaštítit, zkrátka aby vše bylo v souladu s očekáváním i legislativou. Lidi, kteří za námi s důvěrou přijdou žádat o práci, nebo chtějí nasměrovat, vždy stavíme na stejnou úroveň. Jedině tak to má dlouhodobý smysl.

Prozraďte nám, jakou funkci ve firmě vykonáváte? A co máte za náplň práce?

Jak už z názvu pozice napovídá, jsem zodpovědný za obchodní a marketingové aktivity společnosti jak v ČR, tak v zahraničí. Denně tedy řeším zakázky, vyjednávání s klienty a současně zastřešuji celý marketing.

Jaké firmy (menší/střední/velké) nebo i případě obor se na vás nejčastěji obracejí s žádostí o zajištění pracovníků?

Vzhledem k současnému trhu práce nás žádá o pomoc už téměř každý... Od živnostníků po mezinárodní korporace. Stejně tak se jedná o společnosti zabývající se např. logistikou, výrobou, farmacií, financemi, firmy technologické, telekomunikační a řada dalších.

Můžete nám popsat ve zkratce, jaký je postup při domluvě náborů zaměstnanců pro firmy?

V první řadě je zapotřebí vyjasnit si potřeby a možnosti obou stran. Jakmile známe veškeré nezbytné informace, které se týkají daných pracovních pozic a pochopitelně firmy jako takové, obratem zpracujeme smluvní návrh spolupráce. V případě, že je vše jasné, představíme klientovi kvalifikované personalisty, kteří budou mít danou zakázku kompletně na starost a to z hlediska nalezení a dosazení vhodných kandidátů.

Mohou se za vámi zástupci společností stavit někam i osobně, nebo za nimi dojedete vše domluvit do firmy?

Určitě se za námi mohou zastavit na jednotlivých pobočkách po ČR, samozřejmě je vhodná předchozí domluva. Dost času trávíme právě u klientů nebo na pohovorech, a tak jsme celkem vytížení. Ty uchazeče o zaměstnání, kteří za námi běžně chodí bez předchozí domluvy, pochopitelně neodmítáme, návštěvníků se vždy ujme volný konzultant a u čaje nebo kávy pohovoří o pracovních možnostech. Co se týká obchodní komunikace se zástupci firem, tak rádi navštěvujeme přímo firmy. To abychom si mohli ukázat pracovní prostředí, pokusili se nasát tamní atmosféru a diskutovali o potřebách přímo na místě. Občas se stane, že klienti upřednostní pro schůzku naše kanceláře.

Jak rychle jste schopni reagovat na požadavky firem pro sehnání nových brigádníků/zaměstnanců?

To je zcela relativní. Jde o jednoho obchodního zástupce nebo o dosazení 100 skladníků? Každý klient je něčím unikátní a s tím i daná zakázka, a tak i přistupujeme ke každé situaci. Obvyklá reakční doba, kdy zasíláme první zpracované kandidáty (tzn. již po pohovoru u nás), je 1-2 týdny.

Jak vypadá váš typický pracovní den?

Jako typicky bláznivý den (za mě tedy v dobrém slova smyslu). Hned ráno se snažím zajistit vše, co na ten den mám naplánované, tj. obvolat vše, co potřebuji, následně vyřídím korespondenci, která stačila to ráno dorazit. Dále řeším možnosti kooperací v různých regionech, vyjednávám s dodavateli, plánuji a realizuji marketingové kampaně vč. náborových akcí a samozřejmě k tomu značné množství času trávím na schůzkách a u klientů, tím pádem i v autě. Působím hlavně z Prahy, ale zajišťuji komunikaci a funkčnost poboček napříč republikou a to si vyžaduje i cestování. V závěru dne plánuji priority, které chci zvládnout v dalším dni a v tu chvíli zjišťuji, že v diáři není volné místo...

Jaká část vaší práce vám přijde nejobtížnější?

Zkorigovat všechny aktivity tak, abyste věděli, že nic neodsouváte.

Co vás na práci nejvíce baví?

Time management. Každodenní výzva zvládat víc věcí najednou a umění je nekomplikovat, ale zjednodušovat.

Jakými brigádami jste si během života prošel? Máte osobní zkušenost s personální agenturou?

Dodnes hraji aktivně lední hokej, a tak jsem při škole pomáhal trénovat na mezinárodních kempech mladé hráče ze zahraničí. Když mi bylo 18 let, začal jsem si přivydělávat jako poradce pro uzavírání úrazových pojistek především pro sportovce. Po dvou letech a po škole jsem získal místo ve finské mediální společnosti jako Project Manager, kde jsem působil několik dalších let. Každé 2 měsíce jsem vymýšlel, realizoval a pouštěl do světa nové a nové kampaně, což bylo úžasné, ovšem po pár letech jsem potřeboval změnu. Chtěl jsem v dlouhodobějším horizontu řešit po marketingové a obchodní stránce jednu jedinou společnost a ne budovat každé 2 měsíce něco nového a dostávat to do povědomí lidí stále "dokola", a tak jsem od začátku roku 2016 zde v JLC.