Dominika Kluzová zastává v agentuře JOB LEADER CZECH s.r.o. funkci Executive Search & Senior Recruiter. Každý den se tak snaží řešit náborové potřeby klientů a hledat vhodné uchazeče. Co nám o své práci i o agentuře ještě prozradila?


Můžete nám ve zkratce představit agenturu JOB LEADER CZECH s.r.o.?

Jsme personální agentura, která je na trhu více než 12 let, během kterých jsme prošli úspěšně změnami trhu práce, z nichž jsme získali cenné zkušenosti. Aktuálně máme 5 poboček po celé ČR, náborová centra na příslušných projektech a neustále se snažíme o další rozvoj společnosti. S tím jde taky ruku v ruce komplexní vzdělávání všech zaměstnanců. Cílem je, abychom mohli vždy adekvátně reagovat na aktuální situaci na trhu.

V jakých oborech u vás uchazeči najdou nabídky nejčastěji?

Každá naše pobočka má dvě velké oddělení, Temporary help a Permanent placement, tak jsme schopni globálně pokrýt celý trh. Nejčastěji však pracujeme s kandidáty z výroby, průmyslu, obchodu, financí, marketingu, IT a Top Managementu.

V čem vidíte ze své pozice klady zaměstnávání přes pracovní agenturu?

Když to budu brát z pohledu toho, jak funguje naše agentura a co vše může uchazečům přinést, tak je to jednoznačně přehled o dění na trhu a individuální přístup ke každému kandidátovi. Dá se říct, že jsme schopni uchazečům zajistit práci na míru a dle jejich představ. Kandidáti nemusí odpovídat na hromady inzerátů, čekat několik dní na odpověď, případně chodit na pohovory do firem, u kterých není jisté, že by je mohli zaujmout.

Kde všude máte pobočky? A mohou vás uchazeči osobně navštívit, nebo je vše až po předchozí domluvě?

Aktuálně máme 5 poboček po celé ČR a to v Pardubicích, Benešově, Chebu, Děčíně a Praze, kde je naše centrála. Jelikož většina konzultantů včetně mě tráví dost času u klientů či na pohovorech s uchazeči, je lepší předchozí domluva. Kandidáty, kteří za námi dorazí bez předchozí domluvy, však nikdy neodmítáme a vždy si na ně najdeme chvilku u dobré kávy.

Co vše máte na starosti u JOB LEADER CZECH s.r.o.?

Mým nejdůležitějším úkolem ve firmě je najít ty správné kandidáty pro naše klienty. Snažím se vždy jak s uchazečem, tak s naším obchodním partnerem navázat dlouhodobé vztahy a vazby. A jako každý konzultant u nás ve firmě se také podílím na budování employer brandingu a marketingu společnosti.

Prozraďte nám, jak vypadá váš klasický pracovní den?

To je poměrně těžká otázka, jelikož každý můj pracovní den je jiný, což je ve finále jedna z věcí, která mě na této práci neustále baví. Hned ráno zpracuji všechny e-maily, které stihly dorazit, s kandidáty se kterými mám ten den pohovor, si potvrdím, zda naše schůzky platí. Přes den jsem potom většinou na schůzkách s uchazeči a komunikuji s klienty - řeším jejich náborové potřeby. Odpoledne k večeru potom hledám správné kandidáty, se kterými se následně spojím a zjistím, zda jsou otevřeni novým nabídkám. Následně se připravuji na pohovory, které budu mít další den, procházím si kandidáty, případně si dělám průzkum nové pozice, kterou jsem obdržela, tak abych na ni byla co nejlépe připravená.

Kterou část své práce vnímáte jako nejtěžší?

Nejtěžší a zároveň nejzajímavější část mé práce spočívá v určení potřeb jak uchazečů, tak i klientů. Vždy se snažím nábor dělat win-win, tak aby to bylo výhodné pro všechny, proto je velice důležité dobře se připravit na pozici a analyzovat potřeby a představy obou stran.

Co byste doporučila uchazečům o brigádu nebo práci v JOB LEADER CZECH s.r.o., pokud zatím váhají, zda vám poslat životopis?

Nebojte se toho, jsme tady pro vás a uděláme pro vás maximum. Řídíme se heslem: „Vaše vize, náš cíl!“, což mluví samo za sebe… :-)