Už jste někdy slyšeli o profesi "koučka stylu"? My dříve ne, a tak jsme pro vás připravili zajímavý rozhovor s 1. certifikovanou style koučkou v ČR a SR Dagmar Gabulovou.

 

Náš tip: Pokud tě zajímá móda, můžeš brát rozhovor jako inspiraci ve svém pracovním vývoji anebo jako zamyšlení nad tím, že správná volba oblečení o tobě může říct hodně a to možná právě na pracovním pohovoru. Děkujeme Dagmar!


1) Paní Dagmar, můžete přiblížit, co obnáší práce "koučky stylu"?

Mojím cílem je ukázat ženám jejich skutečnou krásu, naučit je využívat ji na maximum a vylepšit tak nejen jejich vzhled, ale i pohled na sebe samé. Učím je si z trendů vybírat ty věci, které vyhovují jejich postavě, přirozené barevnosti, ale i profesi a životnímu stylu, aby se v novém oblečení cítily jako ve své druhé kůži. Jednoduše je učím zářit. Náš vzhled je totiž to, co lidé z nás vidí dříve, než máme možnost promluvit. Navíc má obrovský vliv na to, jak se cítíme a co si o sobě myslíme. Proto je důležité vědět, jak se správně oblékat, aby naše oblečení a celkový vzhled vyjadřovaly to, co chceme a aby mluvily v náš prospěch. Dobrý Style kouč ví, jak propojit vnitřní krásu a osobnost s tou vnější a ukázat to nejlepší z každého člověka i navenek. 

2) Jak jste se k této práci dostala? Co vás vedlo k tomu, si zvolit takové povolání?

Svět krásy mě přitahoval již od dětství. Nejdříve to byly panenky Barbie, později svět modelingu, interiérového designu, až jsem nakonec zakotvila v módním časopise ELLE. Věřila jsem, že práce v komerčním světě krásy je pro mě tou správnou cestou. Mýlila jsem se. Přece jen na mě čekalo něco mnohem smysluplnějšího - Style Coaching™. Tato práce si sice vyžaduje vášeň a smysl pro krásu a módu, ale to není všechno. Její nezbytnou součástí je také skutečný zájem o lidi a upřímná touha jim pomoci. Moje práce se týká v první řadě lidí a až pak módy, ne naopak. Přes Style Coaching mám možnost měnit nejen jejich vzhled, ale i životy, a to mi dává obrovský smysl.

3) Vystudovala jste vysokou školu, popřípadě jaký to mělo přínos pro vaše povolání?

Původně jsem vystudovala marketing na Ekonomické univerzitě v Bratislavě. Viděla jsem se jako úspěšná marketingová manažerka ve firmě se zvučnou značkou sídlíci na dobré adrese. To byly v té době mé očekávání od práce. No už první pracovní zkušenost po škole mi ukázala, že marketing je v praxi spíše o číslech a tabulkách, než o kreativitě a práci s lidmi. To mě přimělo k hlubšímu zamyšlení se, co chci v životě dělat dál. Vysoká škola mě naučila učit se, prezentovat a mluvit před lidmi, z čeho benefituji dodnes.

4) Jak vypadá váš běžný pracovní den?

Každý den vypadá úplně jinak. Co mi maximálně vyhovuje, protože mám v životě ráda pestrost a rozmanitost. Pracovní dny se liší podle toho, jestli individuálně pracuji s klientkou na jejím image, sestavuji ji šatník nebo spolu absolvujeme personal shopping. Úplně jiná náplň dne mě čeká, když mám firemní workshop, v rámci kterého pomáhám ženám poradit si s firemním dress code. A zase odlišně probíhá den s personálem obchodů s dámským oblečením, který trénuji v oblasti barev, střihů a stylů, aby dokázal nejenom prodat, ale zákaznicím i vhodně poradit a doporučit oblečení. 

5) Bylo, nebo je jednoduché, se prosadit v oblasti módy jako style koučka? Máte vůbec nějakou konkurenci?

Style Coaching představuje úplně nový pohled na ženskou krásu. Z toho důvodu vzbuzuje v lidech i médiích velký zájem již od začátku. Navíc jsem první absolventkou tohoto anglického studia pocházející z České republiky a Slovenska, to znamená, že odborné vzdělání a zkušenosti ze zahraničí mi pomáhají odlišit se od běžných stylistů.

6) Je nějaký rozdíl mezi stylistou a style koučem?

Ten rozdíl je v celku výrazný. Stylista chodí s lidmi nakupovat a obléká je podle posledních módních trendů. Daný člověk se s novým oblečením může, i nemusí ztotožnit, hlavně ale nerozumí, PROČ pro něj stylista zvolil dané barvy, styl oblečení a střihy. To znamená, že se o sobě moc nedozví, do budoucna je ztracen a je větší pravděpodobnost, že se vrátí ke starým návykům oblékání, jaké měl předtím, např. k nesprávným střihům, nebo k tmavým a smutným barvám.

Style kouč naopak lidi učí jaké barvy jim sluší a kterým se vyhnout, jak zvýraznit přednosti jejich aktuální postavy a jak zamaskovat nedostatky, i jak si vybudovat vlastní styl, který je odrazem jejich osobnosti a přirozené krásy. V úvahu se bere také aktuální šatník, který se před nákupy vytřídí na věci, které jim škodí a věci, které jim sluší, aby bylo maximálně využito správné oblečení a doplňky, které již doma mají. Teprve pak následují společné nákupy. V rámci nich se současný šatník nejen doplní o nové kousky a barvy, ale klient se také naučí jako mnohem rychleji a efektivněji nakupovat, jak se orientovat v obchodech a nacházet v nich ty správné kousky pro něj.

7) Kde čerpáte inspiraci pro tvoření modelů?

Vždy se moc těším, až opět "vzlétnu" a vydám se na další cesty do světa. Svět mi nejenom dává křídla, ale i přináší nové inspirace do života a práce. 

8) Lze skloubit podnikání lehce třeba s partnerstvím nebo volným časem? Kolik času denně trávíte prací?

Když jsem byla zaměstnaná, volný čas jsem si pečlivě hlídala. Nelíbily se mi přesčasy, ani pracovat přes svátky. Jakmile jsem začala dělat to, co mě skutečně baví a naplňuje, čas pro mě přestal existovat. Jsem šťastná, když pracuji! Čas najednou utíká jako voda a já to vůbec nevnímám. Často pracuji do půlnoci, někdy i o víkendu, když je to potřeba. Můj partner si ze mě už dělá legraci, že jsem větší workoholik než je on :-). Jelikož působí v zahraničí, mám dostatek prostoru na práci a když jsme spolu, tak ani jeden z nás nepracuje. 

9) Berete svou práci jako zábavu nebo jako nutnost obživy?

Svoji práci žiji, i se ní bavím. Nabíjí mě, dělá šťastnou, dává mi smysl. Je mojí vášní a krásnou součástí mého života. V opačném případě bych ní nemohla trávit tolik času a nebyla schopna tolik odevzdávat ostatním ženám. Sama jsem si ji vysnila, našla k ní cestu a teď žiji svůj sen. Je důležité hledat v životě to, co vás baví a nepracovat pouze pro peníze, zvučné značky, dobré adresy. Hledejte to, co vám osobně bude dávat smysl. Následujte svoje srdce. Jakmile naleznete pro sebe ten správný “match”, peníze začnou přicházet samy. 

10) Kdo je Váš zákazník a jak se o Vás dozví?

Často se na mě obracejí ženy z byznysu, které potřebují v práci reprezentovat, nebo sladit šatník s firemním dress code. Maminky na mateřské také nejsou výjimkou, hlavně ty, které se chystají zpět do práce a potřebují tomu přizpůsobit svůj šatník. Během mateřské se jim zvykne změnit postava i styl oblékání, proto potřebují obnovení šatníku, které jim nezabere moc času. V poslední době se těším zájmu i starších dam, které mají při vnoučatech konečně více času i na sebe a rady si změnu ve svém životě dopřejí. Žena si zaslouží být krásnou v každém věku! Doslechnou se o mě přes svoje známé, které Style Coaching se mnou již absolvovaly, z médií, nebo na mých stránkách.

 

 

Kdo chce vypadat skvěle?... dej LIKE :-)

 

 

Dagmar Gabulová

Autor fotografií: Zuzana Scharf